Regnskabsfører/Kordegn søges.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Stillingen ønskes besat 1. august 2023 eller efter aftale.

 

Hurup Sogns Menighedsråd søger en person, der brænder for at arbejde med både

regnskab og andre kordegneopgaver.

 

Kan du se dig selv i en værdibaseret organisation? Har du flair for tal, og kan du formidle komplekse regnskabsdata til alle typer personer? Ønsker du en selvstændig stilling hvor du selv kan planlægge din tid og tage ansvar for alle dele af bogføring og regnskab? Så er du måske vores nye medarbejder.

 

Du kan have en baggrund som revisorassistent, fra offentlig eller privat regnskab, bankassistent eller andet. Kendskab til folkekirken eller anden erfaring fra den frivillige sektor er en fordel. Det vigtigste er, at du har erfaring med regnskab, er lærenem og har mod på at arbejde som det professionelle anker i en frivillig verden.

 

Vi søger en medarbejder der:

  • har uddannelse og erfaring inden for regnskab, styring af budgetter og løn
  • er uddannet kordegn eller er villig til at gennemføre uddannelsen
  • er imødekommende, ansvarsbevidst og selvstændig
  • er fortrolig med Folkekirken og har indsigt i dens liv og struktur
  • har gode IT‐kompetencer og gerne kendskab til Brandsofts systemer
  • har ordenssans og evne til at overholde deadlines
  • er nysgerrig, visionær og udviklingsorienteret
  • er løsningsorienteret og loyal
  • er udadvendt, imødekommende og vant til at arbejde med kunde‐ eller borgerbetjening
  • kan arbejde selvstændigt og selv tage beslutninger
  • har lyst og evner til at indgå i konstruktiv dialog og nært samarbejde med dygtige medarbejdere, præster, menighedsråd samt frivillige
  • har kendskab til de forskellige faggruppers arbejdsområde i Folkekirken

 

Kerneopgaver i stillingen:

  • regnskab, budget og lønadministration
  • daglig bogføring og betalinger
  • årsregnskab og budgetlægning
  • afstemninger og periodiseringer
  • kvartalsrapportering og løbende rapportering til menighedsråd
  • momsopgørelser
  • debitorer og kreditorer
  • sekretærfunktioner for præster og menighedsråd
  • personregistrering og øvrig betjening af sognets beboere

 

Vi tilbyder:

  • en stilling på 30 timer pr. uge
  • en selvstændig og udfordrende stilling med stor

indflydelse på egen hverdag

  • oplæring i Folkekirkens økonomi
  • plads til faglig og personlig udvikling
  • et godt arbejdsmiljø med høj faglighed
  • nye og moderne rammer for det daglige arbejde på

Kirke- og kirkegårdskontoret, Kirkevej 42, 7760 Hurup Thy
 

Ansættelsen er omfattet af

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk

 

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

 

Det er en betingelse, at den obligatoriske uddannelse for kordegne gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsen. Jf. cirkulære (CIR nr. 10001 af 12/11/2019) om uddannelseskrav for kirkefunktionærer.

 

Se alle aftaler vedr. løn, uddannelse mv. på www.folkekirkenspersonale.dk.

 

Årslønnen 

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2.

Årslønnen aftales inden for intervallet 302.851,32 kr. – 401.278,11 kr. (nutidskroner).

Fikspunktet er 317.994,35 kr. (nutidskroner).

OK tillæg på 866,50 kr. (nutidskroner)  

Stillingen er omfattet af pensionsaftale. (18% arbejdsgiverbetalt).

Løn og OK tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

 

Der er pligt til at gøre tjeneste ved andre ansættelsesmyndigheder i provstiet i overensstemmelse med de aftaler menighedsrådet indgår/har indgået med andre ansættelsesmyndigheder.

 

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til

formand Herdis D. Andersen på tlf. 23 32 27 26

kontaktperson Betina Toft Baun på tlf. 25 36 32 11

 

Kunne du tænke dig et alsidigt job, hvor du både får lov til at benytte  

dine faglige og menneskelige kompetencer,

er stillingen som kordegn måske noget for dig?

 

Ansøgning med relevante bilag sendes til Hurup Menighedsråd på mail: 8650fortrolig@sogn.dk

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 15. juni 2023 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler finder sted i uge 25.

 

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer og børneattest i forbindelse med ansættelsen og at der er 3 måneders prøvetid.

 

Se mere om Hurup sogn på www.hurupkirke.dk

 Vi glæder os til at modtage din ansøgning

 

 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Thisted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hurup Kirke, Kirkevej, 7760 Hurup Thy

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: 8650fortrolig@sogn.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836502

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet